Födelsedagsfirande!

Igår blev min fästman ett år äldre. Inte för att vi är så lastgamla men ändå!

Vi har nästan alltid knytis, vi har de flesta stora kalasen hemma hos oss då våran son änsålänge är ensamt småbarn i släkten. Så tillgång till hans rum är guld värt under kalas.

Det jag tänkte visa var egentligen dukningen. Som skulle blivit fin men som blev så oerhört tråkig. Nästa gång jag är i stan ska jag handla en svart och en vit duk. Det är inte bra att bara ha mönstrade dukar och dessutom bara en stor duk. Är man 10-15 st behövs bordet göras stort och stor duk behövs. Så stor vit och svart duk är ett måste. Så egentligt behöver jag inte visa dukningen eftersom den blev så oerhört ful men nu gjorde jag det ändå!

Kommentarer:

1 Tina:

Satsa på glada färger när du dukar. Svart är för mörkt och kan många gånger göra att det är svårt att hitta saker som ligger på bordet eller om någon lägger ifrån sig något så glömmer dom det lättare. Gillar egentligen inte pappersdukar så våldsamt mycket men faktum är att det många gånger blir bättre med dom. Att det sen inte gör något om någon spiller och att dom inte behöver tvättas och manglas eller strykas eller förvaras gör ingenting heller bara att kasta. Man kan ju anpassa lite efter hur man mår för stunden eller om det är jul eller påsk. Finns ju många med bra kvalitet också och jag tycker det brukar bli riktigt snyggt när jag är klar. Finns ju även att köpa på rulle om man har långa bord och inte vill använda två stycken.... ;-)

Massa mindre arbete för dig med andra ord och sådant måste man ju ibland leta efter för att orka mera.

Kommentera här: